Elke projectfase en sector heeft een aparte conversiestrategie.

Een performante strategie formuleert doelstellingen, geeft richting en maakt resultaten meetbaar.

Strategie

Een geïntegreerde communicatiestrategie is van essentieel belang doorheen het volledige bouwontwikkelingstraject. Informeren, sensibiliseren en inspraak creëren is een strategische oefening die aanstuurt op een uitgebalanceerd evenwicht tussen omgevings- en stakeholderscommunicatie. Het is dus van belang vooraf alle facetten van het project in kaart te brengen: wat er gezegd wordt, hoe het gezegd wordt, via welke kanalen, naar wie en wanneer het gezegd wordt.

Kortom, zowel het informeren, het werven en het sensibiliseren, inspraak creëren en participatie bewerkstelligen, de uiteindelijke projectpositionering en bijhorende branding, als de visibiliteit en eventuele crisiscommunicatie maken deel uit van deze strategie.

Met de communicatie-architectuur brengen we vervolgens uitgangspunten, strategieën, actoren en tools rond uw bouwontwikkelingstraject in kaart.

Wat communiceren we?
Welke boodschap sturen we de wereld uit?

  • Hoe stellen we het project voor?
  • Welke invalshoeken benadrukken we? Architecturaal, commercieel, sociaal?
  • Wat vertellen we de buurtbewoners?
  • Hoe creëren we goodwill tegenover het project?
  • Hoe kunnen we de omgeving visueel betrekken bij het project?

Naar wie communiceren we (wie zijn onze doelgroepen)?

  • Buurtbewoners en ruimere omgevingscommunicatie
  • Overheden (lokaal)
  • Investeerders
  • Strategische partners (vastgoedpartners – verkoop)
  • Potentiële kopers
  • Pers

Wie communiceert? Wie is de spreekbuis?

  • Wordt de communicatie verzorgd door de promotor/ontwikkelaar?
  • Kan de stad/gemeente communiceren?
  • Krijgen de buurtbewoners een communicatieplatform?
  • Kan het project binnen de kanalen van city marketing relevant zijn?

Op basis van dergelijke communicatie-architectuur brengen we uitgangspunten, strategieën, actoren en tools in de kaart.

Strategie vastgoedcommunicatie
Communicatiestrategie visual B2Buildvastgoed

Elke projectfase vraagt een aparte aanpak.

Projectfases

De communicatiestrategie rond uw vastgoedproject wordt opgesplitst in meerdere projectfases. Gefaseerd te werk gaan biedt de mogelijkheid om verschillende focussen te leggen. Parallel, of gespreid in de tijd.

Projectfases B2Build vastgoedcommunicatie

Projectontwikkeling - PPS - brownfield - stadsinbreidingsproject

Sectoren

B2Build Vastgoedcommunicatie is actief in verschillende sectoren. Van klassieke projectontwikkeling & PPS’en tot brownfield en stadsinbreidingsprojecten.

Design – Build – Finance – Maintenance

Wij gidsen u doorheen het complexe communicatietraject van een bouwproject volgens het DBFM principe. Het ontwerpen, het bouwen, het financieren en het onderhouden. Elke fase binnen het project krijgt een communicatiestrategie op maat, zonder de synergie tussen de disciplines te verwaarlozen.

Projectontwikkeling

Wij helpen projectontwikkelaars bij het profileren en vermarkten van hun projecten. Zo kunnen ze zich concentreren op hun core-business, namelijk het uitdenken van succesvolle vastgoedconcepten, het verzorgen van het administratieve en wettelijke kader, en het effectief bouwen.

PPS – Publiek Private Samenwerkingen

B2Build Vastgoedcommunicatie begeleidt PPS projecten van start tot finish. Van het eerste idee, tot de verkoop of ingebruikname. Of het nu een residentieel of utilitair project betreft, we hebben de nodige expertise in huis om u met een efficiënte communicatiestrategie doorheen alle fases (concept, wettelijke procedures, sanering, projectontwikkeling, verkoop en nazorg) van uw project te loodsen.

We faciliteren overlegmomenten rond communicatie en halen het beste uit zowel de private als de publieke partner. Onze doelstelling? Ook op het vlak van communicatie de meerwaarde halen uit de PPS samenwerking.

Brownfields

Verwaarloosde en vaak zwaar vervuilde sites herontwikkelen tot een duurzame woon-, werk- en leefomgeving. Dat is de uitdaging voor een brownfield projectontwikkelaar. Duidelijke communicatie op het juiste moment naar de juiste doelgroep is hierbij essentieel voor het succes van uw project. B2Build Vastgoedcommunicatie heeft alle expertise in huis om u te gidsen doorheen het volledige communicatietraject van uw complex brownfield project.

Stadsinbreiding

Stadsinbreiding en -verdichting, het kwalitatief invullen van leegstaande gebieden is een oplossing om het groeiende aantal inwoners binnen een stad te huisvesten. B2Build Vastgoedcommunicatie gidst u door alle fases van het communicatietraject. Hoe stellen we het project voor? Wie zijn de potentiële kopers? Wie communiceert en via welke kanalen communiceren we? B2Build Vastgoedcommunicatie gidst u door het volledige communicatietraject. Van sensibilisering tot exploitatie en nazorg.

Urbanisatieprojecten

Urbanisatieprojecten vormen vaak een cruciaal onderdeel van een duurzaam perspectief op de ontwikkeling en de leefbaarheid van een stad of specifieke stadsgebieden. Maar vaak zijn dergelijke projecten ook omstreden omwille van de lange duur en de hinder die ze met zich meebrengen. B2Build Vastgoedcommunicatie biedt advies en ondersteuning om het complexe communicatietraject en de ruimtelijke ordening met betrekking tot urbanisatieprojecten in goede banen te leiden. In functie van het project, maar ook vanuit een inclusieve communicatie met én voor alle stakeholders.

Strategie vastgoedcommunicatie

Conversie optimaliseren is cruciaal voor succes

Conversiestrategie

Welke conversiestrategie gaat u hanteren? Conversie is van essentieel belang binnen het volledige vastgoedontwikkelingstraject. Conversie houdt in dat uw doelgroepen aangezet worden tot precies datgene u als projectontwikkelaar/bouwpromotor wenst.

Dit zijn bijvoorbeeld acties zoals een afspraak maken, persoonlijke gegevens achterlaten (opt-in), documentatie of technische informatie aanvragen of downloaden of zich inschrijven voor een infosessie. Op basis van uw verlangens en doelstellingen wordt bepaald welke conversiestrategie we zullen hanteren.

Conversiestrategie B2Build vastgoedcommunicatie

U heeft een vraag?

Ontdek onze cases