Strategie
Hotel La Réserve was 55 jaar lang één van de meest luxueuze hotels van Europa. Nu is het La Réserve-The Residence. Aan de oevers van het Zegemeer en op wandelafstand van een mooi zandstrand, een prachtig natuurreservaat, winkelstraten met exclusieve boetieks en kunstgalerijen van internationaal niveau. Het imago van Knokke als dé badstad voor kwaliteit en verfijning loopt als een strategische rode draad doorheen de positionering van dit vastgoedproject, waarbij de iconische uitstraling van het historische La Réserve voortleeft met tal van nieuwe accenten. Want niet alleen het hotel, ook de nieuwe woonappartementen bieden topkwaliteit. Met één doelstelling: zorgeloos wonen en verblijven in Knokke. La Réserve-The Residence speelt op die manier als ‘product’ een belangrijke rol in de ontwikkeling van de merkstrategie en de citymarketing van Knokke.
Projectidentiteit
Een ingetogen, high end uitstraling en de onderscheidende sterke kanten van dit vastgoedproject staan centraal in de projectidentiteit. In en rond het vastgoedproject La Réserve-The Residence herontdekt men de kwaliteit van het leven. Met een knipoog naar het rijke verleden, herinnert La Réserve-The Residence aan de omgeving. De kenmerkende witte architectuur en de rode hellende daken die Knokke zo typeren worden bijvoorbeeld sfeervol geïntegreerd in het hotel. Met diezelfde kwalitatieve aanpak worden ook het imago en de projectidentiteit op elkaar afgestemd, zodat alles wat La Réserve-The Residence aanbiedt en communiceert eenzelfde kwalitatieve, uitnodigende high end uitstraling krijgt.
Communicatietools
Een diversiteit aan communicatietools worden ingezet om van dit vastgoedproject een succes te maken. De luxueuze aanpak van het project vertaalt zich dan ook in de online en offline communicatietools. Een luxe salesboek dat als lifestyleproduct wordt gepositioneerd, bedrukte deurhangers voor alle deuren in Knokke als lanceringstool voor de opening, commerciële flyers en stijlvolle huisstijldocumenten. Maar ook de intensieve advertentiecampagne gericht op een meer kapitaalkrachtig publiek speelt een belangrijke rol. Om het juiste koperspubliek te bereiken wordt een specifieke advertentie-aanpak ontwikkeld via de financiële en lifestyle pers, zodat het juiste doelpubliek geïnformeerd en gestimuleerd wordt om kennis te maken met het nieuwe La Réserve-The Residence, omgeven door zee, strand, natuur, gastronomie, kunst en cultuur.