Strategie

Werken in Brussel en toch betaalbaar wonen in een dorp? Het vastgoedproject Lombardenveld in Merchtem is meteen een actueel antwoord op die vraag. Als strategisch uitgangspunt wordt samen met Gaelens Bouwprojecten beslist om Merchtem als toegangspoort naar Brussel te promoten. Een benadering die steunt op de keuze voor city marketing in functie van een generatievriendelijk nieuwbouwproject voor jong en oud. Belangrijk is daarbij dat deze benadering focust op de interactie tussen de omgeving (Merchtem in relatie tot Brussel), de sfeer (een gezellige gemeente in de provincie Vlaams-Brabant) en de persoonlijke ervaringen (een vlot woon-werkverkeer). Op die manier sluit men op een herkenbare manier aan bij de belevingswereld van de doelgroep en voldoet men aan de belangrijkste parameters om tot een geslaagde city marketing campagne te komen. Daarnaast wordt ook het betaalbaar wonen gekoppeld aan de verschillende woontypologieën: tuin-, terras- of dakappartementen met het oog op een toekomstgerichte investering. Een ideale combinatie dus, betaalbaar wonen en genieten van de dorpssfeer in Merchtem, dichtbij Brussel.

Case Lombardenveld Vastgoedcommunicatie

Projectidentiteit

Merchtem is fier op zijn steltenlopers. Meteen een mooi uitgangspunt voor de grafische projectidentiteit van vastgoedproject Lombardenveld. Historische gezien is het steltenlopen in Merchtem ontstaan uit noodzaak. De brede maar vrij ondiepe Grote Molenbeek durfde wel eens buiten haar oevers treden en stelten bleken dan een goede oplossing om het dorpscentrum te bereiken zonder natte voeten. Vandaag is het anders. Wie vandaag in Merchtem de stelten aantrekt ziet een mooi zachtheuvelend Pajottenland en krijgt zicht op een mooie toekomst.

Case Lombardenveld Vastgoedcommunicatie

Communicatietools

Naast een aantal offline tools, wordt voor dit vastgoedproject Lombardenveld vooral ingezet op online tools. De projectwebsite rond Lombardenveld, aangestuurd door een aantal gebruiksvriendelijke modules, vormt de basis voor een doorgedreven SEO campagne. SEO optimaliseert de website van een vastgoedproject voor zoekmachines. Als je vastgoedwebsite niet gemakkelijk te vinden is, loop je veel relevante bezoekers en potentiële kopers mis. Wanneer we vervolgens ook rond het vastgoedproject Lombardenveld een SEA campagne voeren op basis van regiotargetting (in dit geval bijvoorbeeld in de streek rond Aalst en Sint-Niklaas of andere steden op de assen E17/E40), zie we vanuit deze regio’s beduidend meer interactie op de website Lombardenveld. Het is precies dit samengaan van een performante website, SEO en SEA campagnes, die een essentieel onderdeel vormen van online communicatietools. Mét resultaat.

Case Lombardenveld Vastgoedcommunicatie

U heeft een vraag?

Ontdek onze andere cases