Strategie
Gouden Boom is een vastgoedproject met een hedendaagse, ingetogen architectuur, mooi geïntegreerd in de Brugse stadskern. De voormalige brouwerij ‘De Gouden Boom’ werd getransformeerd tot 31 individuele wooneenheden (stadswoningen gecombineerd met appartementen), handelsruimtes en een nieuwe invulling voor de oude mouterij. Elk met een eigen karakter, een verhaal van leven en beleven, een plaats waar je kan thuiskomen in een omgeving waar het goed is om te wonen. Tegelijk is dit vastgoedproject heel specifiek. Zowel in concept, als in aanpak. Geen enkel appartement is identiek, wat het toch heel uitzonderlijk maakt. Zowel voor het vermarkten van een dergelijk vastgoedproject, de interesse van de potentiële koper als voor de beleving van de bewoner. Het strategische uitgangpsunt om Gouden Boom als hedendaags vastgoedproject te positioneren op basis van een organische architectuur, is dan ook een zeldzaam, maar tegelijk ook een aantrekkelijk gegeven dat de projectontwikkelaar en de bewoners meteen naar waarde hebben geschat.
Projectidentiteit
Hedendaagse architectuur in de Brugse binnenstad is relatief zeldzaam, zeker wanneer de atypische woonvormen de beleving van de bewoners en de bezoekers verhogen. Het vormt een aantrekkelijk uitgangspunt en net dat maakt de projectidentiteit van het vastgoedproject ‘Gouden Boom’ zo bijzonder. Het streven naar creatieve, economisch verantwoorde oplossingen is meteen herkenbaar in het logo dat een hopblad symboliseert, een referentie naar de voormalige brouwerij Gouden Boom. Een krachtig ontwerp, dat het project en zijn context weet te vatten, met nadruk op licht, zicht, panorama en beleving. De architectuur positioneert zich als een ‘landmark’ in een al even uniek historisch Brugs kader. Het logo omvat dan ook alle belangrijke elementen van deze stedelijke reconversie: een site met geschiedenis, diverse woontypologieën die elk een ander zicht op het historisch stadscentrum bieden, een groene binnenhof, een plaats voor handel en ontspanning. Kortom, een vastgoedproject dat zich laat kenmerken door een evenwichtige architecturale en woonvriendelijke identiteit, letterijk gekoppeld aan een uniek perspectief op Brugge.
Communicatietools
Voor het vastgoedproject Gouden Boom werden zowel online als offline tools ontwikkeld. Performatie is daarbij een kernbegrip dat sterk ondersteund wordt door aan de communicatietools verschillende ‘call to actions’ toe te voegen, en het project op die manier zo efficiënt en kwalitatief mogelijk te laten renderen. Commerciële brochures, een luxueus boek - dat meer is opgevat als een ‘coffee table’ boek, meteen ook de louter informatieve waarde overstijgt en een langere levensduur kent - diverse infosheets, prestatietools voor verkoopsgesprekken en een gebruiksvriendelijke website vormen samen een inspirerende marketingmix die zowel de verkoper als de eindgebruiker alle gewenste informatie aanreikt en tot een succesvol verkoopstraject leidt.