Strategie
De strategische positionering van het vastgoedproject Scheldekouter in Gentbrugge steunt op zowel een groene als een generatievriendelijke pijler. Het project bestaat uit 4 residenties midden in de natuur met 65 appartementen en een gevarieerd aanbod aan woontypologieën (tuinappartementen, terrasappartementen en dakappartementen). De locatie vormt de ideale uitvalsbasis voor wie in alle rust wil genieten van de natuur, maar ook vlakbij het centrum van Gent wil wonen. B2Build Vastgoedcommunicatie helpt dit project te positioneren op basis van een doorgedreven en interactiegerichte omgevingscommunicatie naar de buurt én naar de toekomstige koper. De buurt ziet om evidente redenen niet graag ‘groen’ verdwijnen en de toekomstige koper aarzelt wanneer het gaat om een aankoop in overstromingsgebied. Toch heeft de communicatie rond dit ‘Gentse Zwin’ alle aarzelingen kunnen wegnemen. De doordachte inplanting, de waardevaste aankoop en de evenwichtige aanpak rond biodiversiteit, energiezuinig bouwen en duurzame mobiliteit maken van Scheldekouter een vastgoedproject waar jong en oud zich thuis voelen.
Projectidentiteit
Elk vastgoedproject heeft nood aan een eigen identiteit. Voor het vastgoedproject Scheldekouter in Gentbrugge (65 appartementen onderverdeeld in verschillende woontypologieën) is dat een logo in de vorm van een klavertje vier, dat de strategische positionering naadloos vertaalt in een projectidentiteit die steunt op een groene woonomgeving en een generatievriendelijk karakter. De vier blaadjes staan voor de vier residenties, met elk een eigen groene tonaliteit die het karakter van het totale vastgoedproject subtiel ondersteunen. De namen van de vier residenties zijn gebaseerd op vier voorkomende bomen in de Gentbrugse Meersen: De Eik, De Linde, De Wilg en De Els. Elke residentie heeft zo zijn eigen identiteit (naam en tonaliteit) en vormen samen met de Gentbrugse Meersen een groene long op de drempel van de stad Gent.
Communicatietools
Een synergie tussen offline en online communicatie is voor het groene en generatievriendelijke Gentbrugse vastgoedproject Scheldekouter heel belangrijk. De stijl van de projectidentiteit, met in de hoofdrol een logo dat al meteen de vier residenties binnen dit vastgoedproject treffend weergeeft, trekken we door in de volledige communicatie waarin de subtiele groentonaliteiten volledig tot hun recht komen via diverse communicatietools. Een gerichte bus-aan-bus brochure en een doeltreffende SEA-campagne zorgen voor extra contactaanvragen op de website. Daarnaast is er ook een aantrekkelijk, commercieel geïnspireerd lastenboek, aangenaam om te lezen en rijk aan beelden verzorgd door Studio Claerhout.